Seglinge PRE

Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Marianne - 23 augusti 2009 22:00

I dag har det varit träning i Long reins i ridhuset. OHR (Om hästar och ridning), Carolina Fransson och Walter Thyselius arrangerade en dag för intresserade utövare att komma och träna tillsammans och få lite hjälp. 

Inspirationen kommer från Piet Bakker som brukar komma från Holland och hålla kurser.

Tyvärr kunde jag inte vara med, därför inga bilder, men jag försöker träna med Sevillano en dag i veckan. Han tycker att det är roligt.  Där kan man prata om att det går att förfina hjälperna när man bara har fysisk kontakt via dom långa tyglarna och som helst skall hänga.

Av Marianne - 23 augusti 2009 21:48

I helgen har det varit hästpolo i Almare Stäket. En färgstark tillställning med flera polomatcher, parad med läckra gamla bilar, hattparad, dressyrclinic med Kristian von Krusenstierna och Argentinsk afton. Hästpolo är verkligen ett annat sätt att rida än vad vi är vana vid. Hästarna, som här kom från Argentina tror jag, var mest långbenta ponnyer med raka halsar, men också en del lite grövre hästar av Criollotyp. Jag tyckte mig kunna ana lite spanskt blod i rörelsemönstret. Här kommer några stilstudier.

Ovido - Quiz & Flashcards