Seglinge PRE

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Marianne - 2 oktober 2009 16:56

Den här veckan har försvunnit fruktansvärt fort. Det körde ihop sig lite. Vi har väntat in i det sista med att tömma och städa ligghallarna i lösdriften. Vi brukar få hjälp av en granne som har en Bobcat, men han kunde inte i år.

Dessutom hade jag beställt klenflis till ridhuset, och försökte samordna så att flisen skulle komma samtidigt med städningen av ligghallarna så att vi kunde hyra en maskin och ta båda samtidigt. Nu dröjde flisen och hästarna på betet började behöva komma in. Allt skulle alltså ske den här veckan!!! Vi lyckades hitta en jättebra midjestyrd kompaktlastare som man kunde hämta på ett släp i Hallstavik. Jag åkte och hämtade i onsdags, Lasse vår gårdskarl, tog sig an jobbet och var klar i går. Lämna igen släpet. Lägga in ny halm i ligghallarna. Hästar hämtades in från betet lite vartefter. Två unghingstar gick redan i lösdriften och tre ettårsston flyttades från betet till lösdriften. 4 beteshästar har åkt hem under veckan, så nu är alla sommargäster borta. Mina tre ston med föl stallades upp. Nu har vi fyra ettårshingstar kvar på bete som skall in i lösdriften i helgen. 3 vuxna ston och ett föl skall från betet till lösdriften och två ston med föl som är uppstallade skall också till lösdriften. Sedan är alla på plats. Tror jag Tungan ute. Hoppas att jag inte har glömt någon.


Förra helgen fotograferade vi några av hästarna. Fotograf med riktig bra kamera alltså. Bilder kommer så småningom.


Skapa flashcards