Seglinge PRE

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Marianne - 3 januari 2010 21:56

Sevillano har haft julledigt. Dvs inte gjort något annat än gått i hagen på dagarna sedan före jul. I dag gick vi till ridhuset. Han fick först busa av sig lite överskottsenergi. Sedan lite longering under mer ordnade former. Så arbete med långa tyglar. Eftersom han har problem i munnen ( vi skall till hästtandläkaren om en vecka) så blir det bettlöst, med kapson. Han tyckte att det var jätteroligt och ansträngde sig verkligen för att göra vad jag bad om. Tidigare har det behövts en övningsgång för att friska upp minnet efter ett uppehåll, men i dag kunde han allt han har lärt sig. Han gjorde öppna inåt perfekt både i skritt och trav, utan att trilla iväg in mot mitten när jag ber om ökad böjning (och samling). Det var värt en och annan stor kram och mycket beröm. Jag har fortfarande inte full styrka i högerhanden, men det räckte. Största problemet var att hålla i spöet för jag kan inte böja ihop fingrarna riktigt ännu så spöet gled iväg hela tiden.

Nu skall jag försöka komma upp i sadeln också. Jag är så ridsugen, när jag ser den fina mjuka snön ute. Jag måste bara få på Sevillano broddar. Han har fått klara sig utan hittills.

Ovido - Quiz & Flashcards