Seglinge PRE

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Marianne - 27 januari 2010 17:29

Vi visste ju att det skulle komma ungefär mitt på dagen. Ovädret. Jag skulle skjutsa iväg Chillan, så jag skyndade mig iväg i morse och fort hem igen.

Nicke har fått stå inne i dag, första dagen utan mamma. Vi vill inte ha ett hysteriskt föl som springer igenom staketet för att leta efter mamma. Han hade sällskap av kompisen Dijon med sin mamma Dom skall stå inne några dagar. I morgon provar vi att släppa Nicke med valacken Ducke. Nu känner dom ju varandra efter att ha gått i samma hage i fyra dagar. Hoppas att det fungerar.


I går fick Malpica sin träning med upphöjda bommar i ridhuset. Jag var lite mer noga med avståndet nu, för att underlätta för henne. Hon travar glatt lös nu och när avståndet stämde för trav så gick det jättebra. Hon lyfter fötterna högt över bommarna nu och flyter över. Men hon tröttnar fort. Så lite longering. Hon travar stabilt nu i båda varven. Så böjd i en öppna på volten. Jättelätt i vänster varv och vi fick till det några steg i taget i höger. Men hon ställer sig fotfarande helst utåt i höger varv. Hon verkar i alla fall nöjd och belåten efter varje träningspass.


I dag skulle jag ha ridit Sevillano, men vädret gjorde att jag skyndade mig inomhus in i stugvärmen i stället. Riktigt ruggigt.


Nu sitter jag och grunnar över hingstval inför våren. Det gäller att samla så mycket information som möjligt om olika hingstar som kan vara aktuella.

Jag har fortfarande inte hittat den där maffiga svarta hingsten till Malpica.

Han skall gärna ha kort rak rygg, rejäla ben och fantastiska rörelser.

Finns han?

Harina blir vackrare för varje dag som går, och hon rör sig gudomligt.

Det lutar åt att jag försöker med Quarzo igen på Belleza, men jag väntar med att bestämma mig till hon har fölat, så att jag ser om det blev lika bra den här gången. Tänk om hon kunde få ett svart hingstföl  .

Till Iliada blir det Sevillano igen. Dom får så fina föl tillsammans. Där hoppas jag ju på ett hingstföl också i år. En ny Duro.

Här är Harina 2 dagar gammal. Om tre månader får hon ett syskon. Det är så spännande.

  


Ovido - Quiz & Flashcards