Seglinge PRE

Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Marianne - 5 juli 2010 23:30

Ja, söndagen blev lika hektisk som lördagen. När stallet var klart skulle ett par hästar in från betet för att visas för spekulanter. En bra bit att gå och försöka få med sig ett par motsträviga ettåringar i värmen var en pärs.  Sedan var det dags att ta in dom uppstallade hästarna och pyssla om dom lite.

En som behövde lite pyssel var Joyero, han har varit lite lös i magen dom senaste dagarna och får medicin för magen. Han växer, är en månad nu.

  


Så skulle hovslagaren komma på kvällen och verka tre hästar. Så, ut med dom två ettåringarna och in med Harina och Carrera. Malpica skulle också in och eftersom hon går med bara Harapienta så tog jag med henne också.

Alla blev klippta i manen när dom ändå var inne. Jag var imponerad av unghästarna som stod alldeles still och lät mig klippa med maskinen.

Efter verkningen skulle alla ut igen och nu släppte jag dom fyra. Carrera, Harina, Malpica och Harapienta i samma hage som är lite närmare stallet, för jag har tänkt jobba lite med tre av dom framöver. Nu var klockan närmare elva på kvällen och jag hade gått över två mil under dagen enligt stegräknaren i mobilen.

Här är mina godingar. Dom är finare än någonsin nu när dom är nyklippta.

Carrera, Harina  och Malpica


Harina 1 år, till höger, är bara ett par cm lägre än Carrera som är två år.


Ovido - Quiz & Flashcards