Seglinge PRE

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Marianne - 13 juli 2010 22:47

Ja det är ungefär vad man orkar i värmen. Vattna blommorna. Dvs krukorna med blommor, plus några nyplanterade som skulle dö om dom inte fick lite vatten.

Här kommer lite smakprov.

Det här är en miniatyrpelargon som heter David Mitchell. Är den inte söt?



  

Den här krukan vet jag inte vad det blir av jag köpte några småplantor i Österbybruks orangeri. Tagetes kände jag igen men den i mitten som bara var

några cm stor är en gökunge. Jag börjar tro att det är en Tobaksblomma. Jag väntar med spänning på att den skall blomma.



Här är det rosa och vinrött som är färgen. Den mörkaste är släkt med Blomman för dagen och får rosa blommor, så är det en mörkröd salvia som också får rosa blommor tror jag.


Den här pionen dök lötsligt upp när den ljusrosa pionen hade blommat över. Kanske en mutation. Jag har inte sett någon sådan förut här.


Och sist men inte minst, min underbara lavendel, som jag har mycket av.

           

Skapa flashcards