Seglinge PRE

Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Marianne - 14 juli 2010 22:15

I går blev Sevillano skodd på förmiddagen. Det kändes inte rätt att släppa ut honom i hagen efter det. Han hade blivit uppäten av bromsarna. Jag tog honom till ridhuset och busade lite med honom lös i stället. Jag håller på att vattna ridhuset så en spridare var i gång. Det tyckte han var spännande. Han hoppade över vattenslangen flera gånger. När han kom i full fart mot mig och stannade fick jag idén att försöka lära honom att stegra på kommando. Jag tog ett spö som jag höjde i luften. Han försökte med att lyfta ett framben i taget. När jag hetsade honom lite råkade han lyfta båda samtidigt och fick jättemycket beröm.

Snart har han förstått.

Efter det ultraljudade vi ett sto som skall betäckas med Sevillano, men inte vill brunsta. Hon sprutas igång nu, så får vi hoppas att det fungerar.

I dag tog jag några bilder på Johannas lilla Preciosa (e. Sevillano u. Infanta). Hon har blivit tre månader nu och är riktigt fin.




        

Ovido - Quiz & Flashcards