Seglinge PRE

Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Marianne - 22 juli 2010 23:09

I går fick Golosa komma in från betet, då hon hade fått en svullnad nedanför ena örat. Hon fick stå inne över natten, och i morse hade en varböld spruckit upp. Hon har kanske stuckit sig på något. Jag vill nu ha henne under uppsikt tills det ser ut att läkas ordentligt, flugorna är ju hopplösa. Efter att ha stått inne i ett dygn tänkte jag släppa ut henne med Iliada och Belleza till natten i kväll.

Det gick inte så bra. Hon blev jagad och biten stackarn, av mamma och syster!!!

Hon gick tacksamt med in i stallet igen. Där får hon stå bredvid Sevillano, så får vi se vad vi gör i morgon. Jag fick i alla fall se att hon kan röra sig riktigt bra, och nu blir hon lite pysslad och hanterad. Det är ju aldrig fel med en ettåring.


Här står Belleza och spanar efter Golosa, som hon har jagat iväg. Invicta förstod inte alls vad som hände.

  


Och här kommer en ros till som jag tycker mycket om. Tyvärr har jag glömt vad den heter.

  

Skapa flashcards