Seglinge PRE

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Marianne - 4 augusti 2010 22:24

I går gjorde jag en utflykt till det stall i Stockholm, där jag hade mina hästar uppstallade innan vi flyttade till egen gård. Där har och har jag haft många vänner, både två och fyrbenta. Nu hälsade jag på Katarina och Soltero. Katarina var min medryttare i många år på mina dåvarande hästar. Så köpte hon ett PREföl, Soltero, som växte upp i vår lösdrift. Nu har han blivit en herre på 5 år. Han körs och rids. Ett par bilder på dom båda.


   


Jag träffade också två mycket kära fyrbenta vänner.

Stallkatten Olle, som jag fick som kattunge för att han skulle jaga råttor i stallet. Han sköter det jobbet med den äran, förutom att han är en härlig kompis. Han fick bo kvar när jag flyttade för jag tror att han ville det. Han är nu 8 år (tror jag).


Nästa kära återseende var Espera, som är min uppfödning och såldes som ettåring till Jenny i Örsundsbro. Espera är nu tre år och är på inridning under sommaren hos en gemensam vän. Jag har inte sett henne på länge. Hon har blivit jättefin, och sköter sig jättebra enligt vad jag hörde.


När vi satt där och pratade kom en hästägare som hade hämtat sin häst i hagen på väg till stallet. Hon hade ingen grimma med sig, men det löste sig ändå   .


           

Ovido - Quiz & Flashcards