Seglinge PRE

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Marianne - 21 augusti 2010 19:29

Ja vädret är något ombytligt. I dag fick Sevillano betäcka Mona igen. Hon är tydlig när hon brunstar. Så fort hon ser något som liknar en hingst så springer hon och skriker.

Iliada har blivit skodd och Belleza verkad.

Så fick Harina en träningsstund i ridhuset igen. Nu börjar det lossna för henne. I dag fick jag henne att trava på volt och sedan trava snyggt en och en halv långsida (i går saktade hon envist ner efter en långsida).

Sedan blev det en stunds lydnadsträning (repgrimman var på i dag).

Stå still, komma, backa. Följa efter mig, stanna när jag stannar, backa när jag backar osv. Det gick bra i ridhuset, men blev svårare på väg därifrån när vi passerade en hage med två unghästar. Hon klarade inte riktigt att koncentrera sig på både mig och att kolla vad dom gjorde.

Men hon har gjort stora framsteg dom sista dagarna. Det känns allt tryggare att gå med henne från stallet till ridhuset. Eftersom hon är så orädd, så vet man inte alltid vad hon tänker hitta på.

Jag byggde ett litet hinder i dag, men hon var totalt ointresserad av att hoppa. Hon spelade fotboll med sockerbitarna och sparkade bort bommarna som låg som infångare. Dvs allt utom att ta sig över hindret.

Här är en bild på en liten pojke som aldrig kommer att hitta på sådant bus. Han är mycket försynt och snäll, en liten kopia av pappa.

Joyero nu två och en halv månad.


  


Skapa flashcards