Seglinge PRE

Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Marianne - 31 augusti 2010 20:39

Då har två nya ettåringar kommit som skall bo i lösdriften i vinter. Dom får först bekanta sig med varandra några dagar innan vi släpper ihop dom med våra egna ettåringar.

Nu har listorna på deltagande hästar till Championatet kommit. Det är alltid lika spännande. Tyvärr är det lite färre än förra året. Man hoppas ju att det skall bli fler för varje år. Men jag har en känsla av att kvalitén på deltagarna höjs för varje år och det är ju roligt. Konkurrensen blir förstås tuffare, men jag försöker ju också höja nivån på mina  så det är bara roligt.

Carrera och Harina har fått var sitt träningspass i ridhuset i dag. Harina är tuff och har humör. När jag pressar henne blir hon tjurig, men om jag inte gör det kommer vi ju inte vidare. Men hon börjar kunna visa upp sig.

  


I går fick äntligen Sevillano lite uppmärksamhet  också. Equiterapeuten gav

ju lite tränings- och behandlingsråd. Lös longering, long reins, massage och

stretching. Ungefär samma som Harapienta.


     

Skapa flashcards