Seglinge PRE

Alla inlägg under november 2010

Av Marianne - 8 november 2010 21:40

I går åkte Caliente härifrån. Han är ett stort halvblod på 2 år och 170 cm. Han har varit inackorderad i vår lösdrift. I stället kom en ettårig fuxkille från samma ägare och flyttade in i lösdriften. Jag har bestämt mig för att bara ha ettåringar där i år. Det blir lugnare när dom är ungefär lika stora.

Och i dag åkte Campitor härifrån, den treåriga Fredriksborgshingsten. Honom klappar mitt hjärta extra för. Och tänk vad snälla hästar är. Det kom en transportör och hämtade honom nu sent i kväll, och han går snällt med ut i mörkret och upp på den stora lastbilen. Han såg lite ängslig ut men sade ingenting utan bara följde med.


I dag har Natalie suttit på Carrera. Som väntat inga problem. Jag var lite betänksam, för Carrera var väldigt upprörd över att jag hämtade in henne ensam från hagen. Hon gnäggade efter kompisarna och ville inte gå till ridhuset. Så småningom lugnade hon ner sig så att vi kunde jobba lite. Hon gick runt lite med Natalie på ryggen. Det fick räcka för i dag. Kameran låg i fickan och jag glömde ta bilder   .


Av Marianne - 7 november 2010 22:37

I går fick Carrera sadel och träns och lite jobb i ridhuset igen. Hon var jätteduktig. Jag gick och styrde henne med tyglarna på volter åt båda hållen, gjorde halt och ryggade. Inga problem. Jag slutade med att hänga lite på henne. Hon stod som en klippa. Det värsta var förstås reflexerna på benen. Dom gillade hon inte, gick och lyfte benen högt ett bra tag.

  


I dag sken solen och det var -4 grader. Fölungarna var pigga och busiga. Joyero roade sig med bollen och Invicta for runt i stora cirklar.

  


Joyero är alltid lite försiktigare.


  

Av Marianne - 5 november 2010 19:05

Den här veckan har jag varit förkyld och bara gjort det nödvändigaste. Därför har det inte funnits mycket att skriva om.

Carrera har brunstat i över en vecka och är inte riktigt sig själv.  Hon är stökig i flocken och piper så fort någon kommer i närheten. Hoppas att det ger sig av sig själv. Hon brukar normalt aldrig göra något väsen av sig.

Jag letade i bland gamla papper i dag och hittade några bilder på min älskade arab Nachir. Vi hade så mycket roligt tillsammans. Jag red distans och western på honom. Han var en stor rejäl fux med mycket Crabbetblod. Tyvärr fick jag ta bort honom på grund av en gammal skada som började besvära honom allt mer.

Åh, vad jag saknar honom fortfarande.

  

  

Den här bilden är tagen av arabfotografen Anette Mattson på arab-SM i Western.

  


  

  

Ovido - Quiz & Flashcards