Seglinge PRE

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Marianne - 12 januari 2011 21:35

Plötsligt vill alla vara i vårt ridhus. Det har varit lagom lugnt hela hösten, men nu efter helgerna blev det rusning. Trevligt i och för sig, men lite gnissel innan alla har vant sig vid att samsas. Jag tog dit Harapienta i går i alla fall och tänkte träna lite long reins. Hon var fullt upptagen med att titta på vad alla andra sysslade med. Tex voltigeträning hör ju inte till det vanliga. Efter en stund började hon lyssna på vad jag ville också, så lite arbete blev det.

I dag har jag klippt manar. Harapienta, Harina, Carrera, Invicta och Iliada blev tillsnyggade. Nu har jag Malpica  och Belleza kvar. Iliada fick lämna Joyero (som ju står i egen box) och gå in i stallgången bredvid. Han ropade lite efter henne, och då blev hon lite oroligt, men efter en stund tystnade han och ägnade sig åt maten i stället. Jag provade för att se om jag kan börja rida henne snart utan att han klättrar på väggarna, och det verkar ju gå bra.

Ovido - Quiz & Flashcards