Seglinge PRE

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Marianne - 10 februari 2011 22:00

att mina ston fortfarande är dräktiga. Inget tyder på något annat. Men ändå. Jag har ju hört talas om sådana som till och med har fölvakat, och så finns det inget föl. Jag gjorde ett dräktighetstest i urin. Snabbt och enkelt om!!!! bara hästen behagar kissa. Belleza väntade jag ut efter att hon hade kommit in på eftermiddagen. Så gick jag till Malpica som kom in senare. Hon ville däremot inte kissa. Jag gav upp och gjorde ett nytt försök vid kvällsfodringen. Hon hade ju vilat och då kanske. Men nej. Så vände jag ryggen till och började fodra dom andra hästarna. Då skvalar det ohejdat. Jag greppade burken, öppnade boxdörren för att komma in precis när hon var färdig. Jag kastade mig fram och lyckades skrapa av en sista droppe. Jag mumlade tyst för mig själv, och var något irriterad. Men jag har ett förflutet på forskningslab. så jag tänkte att det är inte en kvantitativ utan kvalitativ analys och det skall spädas en del, så kanske att det går. Och det gjorde det.

Här är resultatet. Ett streck dräktig - två streck icke dräktig.


Nu kan jag tro på att jag känner fosterrörelser. Malpica har varit skeptisk till att jag går omkring i boxen och känner på henne, men hon har börjat tycka om det nu.  Belleza börjar bli rutinerad. Det är ju hennes tredje föl. Tänk vad tiden går.

Det är ju inte länge sedan hon själv var föl .

Ovido - Quiz & Flashcards