Seglinge PRE

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Marianne - 27 mars 2011 20:56

Den här helgen har det varit kurs i Long reins med Piet Bakker från Holland.

Det är en utbildning som pågår under tre år, ca varann månad, med flera grupper på lite olika nivåer. Jag och Sevillano fick en lektion eftersom det fanns lite tid över.

Det var jätteroligt för vi har ju inte gjort något vettigt på hela vintern egentligen.

Vi har varit med ett par ggr för flera år sedan, så vi var inte helt nybörjare.


Här kommer ett par bilder på deltagare. Först Lusen som ju var här och hälsade på tidigare i veckan. Här en bild alldeles i början.

 

Så en islänning som imponerade med samlad tölt på lång tygel, och här ännu mer avancerat.... en öppna i tölt. Det ni !!!

 

Så Sevillano och jag.

 

 

Har jag varit duktig nu?  Jo, han skötte sig jättebra. Om än lite bortskämd och förslöad, men nu har vi fått inspiration, så nu skall det bli mer seriös träning.

 

I dag blev det stalltjänst, då personalen var sjuka. Jag fick som tur var hjälp av flera snälla människor här på gården plus ett par hästägare. Tack snälla ni. 27 hästar hade inte varit lätt att ta hand om ensam.

Vi fick också besök av några som var här och tittade på lösdriftsplats resp sommarbete.

Jo i går hann vi med en tur till Stockholm på eftermiddagen till Trädgårsmässan. Den ville jag inte missa. Det gav vårkänslor. Jag kunde ju inte låta bli att köpa lite lökar och sticklingar.

Skapa flashcards