Seglinge PRE

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Marianne - 17 juni 2011 21:55

I dag kollades Malpica, och hon var tyvärr inte dräktig. Hon och Kelifa har varit på seminstationen i tre veckor nu och jag längtar fruktansvärt efter dom. Jag tänker ta hem dom så fort Malpica är inseminerad igen, så kan vi kolla henne här hemma nästa gång. Kelifa har i alla fall mått bra hela tiden.   Framåt månadsskiftet är det dags att skicka iväg Belleza och Lucero också. Det är tufft att lämna bort fölungarna tycker jag. Man borde kunna ha kvar dom hemma   .


En som inte är föl längre, inser jag, är Invicta. Vad fort det går. Hon ser så vuxen ut plötsligt, 13 månader gammal. Hon fick följa med Golosa upp till ridhuset för några dagar sedan. Det tyckte hon var spännande. Så började jag prova lite longering. Inte fullt så roligt. Hon förstod inte vad det skulle vara bra för. Men hon lär sig snart. Busa med pressenning var däremot jätteroligt och bita i bommar också.

 

Ovido - Quiz & Flashcards