Seglinge PRE

Alla inlägg den 27 september 2011

Av Marianne - 27 september 2011 19:48

Nu börjar det bli dags att ta in hästar från betet, och morgon skall vi äntligen göra i ordning lösdrifterna. Några hästar kan gå ute ett tag till, tills det fryser så vi måste stänga av vattnet. Nästa vecka har vi full personalstyrka och då börjar vi flytta runt hästar.

Jag har kommit igång med min ridning nu. Det blev inte mycket förra vintern och sommaren. Iliada är visserligen dräktig men hon är så rolig att rida, så hon får jobba ett bra tag till.

I dag red jag Carrera för första gången (ja jag satt på henne en gång innan hon reds in) Hon reds in i våras av Anna Wallén och har fått vila från det under sommaren. Han var precis så trevlig att rida som jag hade hoppats.

Hon är ju inte dräktig så henne får jag njuta av ett bra tag.


Vi kommer ju att ha ett föredrag om Osteochondros, senaste nytt inom forskningen (en doktorand från SLU), här på Seglinge, den 8 okt med mat efteråt för den som vill. Det kommer också en tjej som syr härliga ridjackor, kappor i ylle, och visar och säljer, eller syr efter beställning.

Hör av er om ni är intresserade. Pris föredrag 150 kr, middag 100 kr.





Ovido - Quiz & Flashcards