Seglinge PRE

Alla inlägg den 29 november 2011

Av Marianne - 29 november 2011 22:09

Först en bild på Ingrato. Det kommer bättre så småningom, men jag fick en jätteförkylning när jag kom hem från Spanien så jag har inte orkat vara ute så mycket.

Här är han i alla fall. Han verkar ha ett mycket trevligt temperament.

 


Ja så var det SICAB. Man försöker alltid titta efter dom senaste trenderna. Det var inte många udda färger i år, men dom stora hästarna är tydligen populära- Man såg några jättehästar som det här stoet tex.



Här var en cobra med ett litet föl som säkert inte var mer än några dagar gammalt.   


Johanna hade stämt träff med Cristina Baquero för att berätta om några av dom hästar som hon har sålt till Sverige.. Linda hade med sig en video på Jubon som hoppar bla. Det var uppskattat.

 

Här var en kille som stod bland uppfödarmontrarna och hade tråkigt. Lindas kliande var mysigt. 

 

Kvällsshowen var som alltid sevärd. Dom hästarna var jättesöta och charmiga.

  


Årets gästland var Argentina och en stor del av showen bestod av ryttare och hästar (Criollohästar) därifrån.

  


  


Så var det tornerspel och det var tuffa tag. Här är ett av dom grymma ekipagen. 

 

Long reins med vackra hästar.

 


Det här körekipaget gick inte av för hackor. Hästen gick i piaff, passage och spansk skritt bla.

Det var så otroligt snyggt.

      

Så kom det mest spännande av allt. Sevillanos helbror deltog i år igen, men nu med ny ägare. Det hördes på publiken att han var populär. Han har kommit bland dom 10 bästa två år i rad. Han var så otroligt vacker. 

     


 


Och hör och häpna. Han vann alltihop och blev Spansk Champion.

Vi letade reda på hans box för att om möjligt hitta ägaren och gratulera och berätta att jag har en helbror hemma i stallet. Vi hittade ägaren och Johanna tolkade. Vi blev raskt bjudna att besöka deras stuteri som ligger utanför Sevilla. Först fick vi mat och dryck i deras monter och sedan blev vi skjutsade till stuteriet som var mitt i förberedelserna för lördagens auktion. Vår guide visade sig ha ägt min Sevillano från 6 mån till 2 års ålder.


Det var ett stort stuteri med över 400 hästar. Här var en rad boxar. 


Deras tidigare stjärna och mest använda avelshingst var en snygging som heter Remache XIII  

Nu hade dom köpt Sevillano XLI för att få in lite nytt blod.

       


Dom hörde att jag gillade gulingar så jag fick se en hel del sådana också. Man blir lite sugen.  Det var många snygga.

Men nu ska vi ju göra egna fina här hemma.

 


Till slut några bilder från Alta Escuela-ryttarna som jag tycker är roligast att titta på.  

           

Ovido - Quiz & Flashcards