Seglinge PRE

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Marianne - 4 juni 2012 22:15

Betäckningarna fortsätter. Vi har haft ett sto i taget som har brunstat. Skönt i och för sig men det drar ut på tiden.

Ingrato har betäckt tre ston nu och ett har vi sprutat igång i dag. Sevillano håller på att betäcka ett sto.

Inga föl ännu. Vi väntar fortfarande med spänning på Fredriksborgsfölet.

Den enögda håller på att vänja sig vid sin nya syn på livet. Det tar nog lite tid. Han har fått komma ut lite mer och har fått busa runt i rundkorallen, men vi har inte vågat lämna honom ensam ute ännu. Jag är så rädd att han ska göra sig illa på något som han inte ser.

Det har varit kurs i Long reins med Piet Bakker i helgen. Ingrato fick prova på lite, och det var inga problem med det.

Gunilla som lånade Sevillano förra gången, bad att få låna honom igen. Här kommer några bilder.


En av kursdeltagarna. Bedårande söt, och jätteduktig.

 


Titta vad jag kan då!

 


Sevillano in action

 


Första dagen var han så pigg så Gunilla fick kämpa för att hänga med i skänkelvikningen.

 


Här lite lugnare

 


Och så lite beröm och belöning av Piet

 


Jag måste bara visa ett par av mina pelargoner. Här är en hybrid mellan två vildsorter.

Fin vad?

 

Och äntligen har jag fått tag i en som är riktigt gul.

Den här blev årets pelargon i år på Trädgårdsmässan.

 




Ovido - Quiz & Flashcards