Seglinge PRE

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Marianne - 7 augusti 2013 20:05

Hänt sedan sist. Några av unghästarna har fått komma in från betet för vaccination och verkning mm.

Magica och Tamara har vuxit en hel del i sommar.

   


Kelifa har inte fått komma in ännu, men jag måste visa hennes häftiga färg. Hon är ljus på ryggen och ser ut som en appaloosa. Hon ser väldigt vuxen ut nu, men är inte så stor 152 cm. Hon är två  år nu.     


Så har Sirius (ettårig Fredriksborgare) flyttat. Han var ju inte min, men mitt hjärta klappar för den rasen. Han har flyttat till en ny ägare och är saknad av sin halvbror Regulus.

Här med förra ägaren = uppfödaden, Louise.


Här sommargästen Mahir (Shagyaarab), Regulus och Sirius och Louise.

 

Så kommer en söt historia.

Vårt barnbarn Ellen var här i helgen och ville rida. Vi har förut kunnat låna en haflinger som var inackorderad här, men hon har flyttat nu. Jag funderade på vilken häst som var snäll nog för en treåring.

Ellen hittade hästen själv. Titta "Lilla Gubben" , honom vill jag rida på.

Tja jag frågade ägaraen till "Lilla Gubben" alias "Pricken" eller Guy som han egentligen heter.  Det är Lovisa som jobbar här i stallet. Jo då vi kan försöka, han är snäll. Lyckan var fullkomlig.

     


Sist men inte minst, så kommer Harapienta att flytta till en fodervärd för att betäckas. Det blir jättebra att hon får en uppgift och blir lite ompysslad. Jag bad vår vet. göra en koll att hon var helt ok innan hon flyttar. Lite rund om magen men annars i fin form. Här med Lovisa.

 


Skapa flashcards