Seglinge PRE

Direktlänk till inlägg 15 september 2013

Avelsvärderingen över för i år

Av Marianne - 15 september 2013 21:57

Ja så var det klar för den här gången. Av någon orsak så blev det hela 15 hästar som avelsvärderades här hos oss.  Som tur var hade vi fint väder och allt flöt på som det skulle hela dagen.

Jag var först ut med Invicta. Hon fick 8 på rastyp och 7 på helhetsintryck, rörelsepoängen kan vi glömma för ingen av oss ansträngde sig tillräckligt. Lovisa (som visade henne) och jag som jagade på var glada över att hon travade självmant och galopperade. Vi kommer igen på Championatet. Den övriga bedömningen höll sig i mitten av skalan dvs helt normal på alla punkter.

Bilderna på henne har Elenore Larsson tagit.

   


Jag har lite fler bilder på fler hästar men har inte hunnit ta fram dem ännu.


Vi hade ju besök av Liss från Bodö i Norge. Hon visade två hästar och hade alltså åkt hela långa vägen, med hingst och sto i transporten. Två dagar i varje riktning. Det är tappert.


För övrigt så har jag alltså köpt tillbaka Famosa S  e. Sevillano XLIX u. Harapienta RC. Jag hämtade hem henne i fredags. Vi har inte setts på 3 år (hon är 4 nu) men hon kände förstås igen mig och klev självsäkert in i stallet och hälsade på Iliada och Belleza som hon känner sedan tidigare. Hon är väldigt lik sin mamma, bara längre ben och hals. En mycket trevlig häst.

 


Eddie och hon kände också igen varandra. Är det inte lite rörande?


   


 


Och så en bild på snyggingen Regulus som visades för en spekulant i dag.


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 19 april 2015 12:59

Ja nu närmar sig fölningarna. Det känns som lugnet före stormen. Vi väntar sju föl på gården i år. Fyra av dem är mina. Här kommer dagsfärska bilder på de dräktiga damerna. Först ut är Iliada som nog fölar om ca en vecka. Jag har varit lite nervös ...

Av Marianne - 15 februari 2015 19:15

Nu är det länge sedan jag bloggade. Det blir oftast bara några bilder på fb.  En liten uppdatering i alla fall.   Stallet är mer än fullt av hästar, av olika sorter. Sju ston kommer (förhoppningsvis) att föla här i år. Fyra av dem är mina, och pa...

Av Marianne - 21 april 2014 18:04

Ja till slut fölade Invicta, 8 dagar över tiden. Hon gick och läckte mjölk och stönade hela dagen i hagen, och de andra stona tassade omkring henne. Det märktes att de visste vad som var på gång. Normalt är hon låg i rang och blir hunsad med, även om...

Av Marianne - 30 mars 2014 19:20

Äntligen är våren här på allvar och hästarna njuter av solen.  Här står stona på rad och solar, efter att först ha rullat sig njutningsfullt i jord och lera. Det kliar skönt under vårfällningen. Det är hela tiden någon som brunstar och står och hänge...

Av Marianne - 5 mars 2014 11:01

Nu börjar våren komma på allvar. det märks bla på att aktiviteten i stallar och ridhus har ökat väsentligt. Det har kommit två nya inackorderade hingstföl/åringar som går med Navarro och Pedro. Oj vad roligt de har. Det har också kommit två dräktiga ...

Ovido - Quiz & Flashcards