Seglinge PRE

Alla inlägg den 7 november 2013

Av Marianne - 7 november 2013 16:59

Äntligen har hon kommit till Seglinge, Jaguetona VLR. Mitt i natten kom hon. Lugn och snäll och lite undrande. Var har jag hamnat?

Hon är ännu finare än jag minns henne. Hon har visserligen satt rejäl vinterpäls, men jag kan föreställa mig pärlglansen som kommer att visa sig till våren.

Hon har en creme-gen (som Ingrato) och en perle-gen som i kombination med varandra, bleker båda. En häst med två perle-gener är guldfärgad med pärlglans och mörka ögon. Medan bara en perle-gen inte syns alls.

Hon är dräktig med en gulbrun hingst som heter Oro PM. Båda kan få fux, och båda kan få svart. Det blir spännande när hon ska föla.

Bortsett från färgen så verkar hon väldigt trevlig i temperamentet. Mjuk och lite försiktig så här i början med både människor och hästar. Klok dam. Hon är fyra år och fick ett underbart fint stoföl i somras, som ser ut som hon.

Hon rör sig riktigt bra.  Hon får landa lite innan vi tittar på rörelserna, men jag har sett en video tidigare.

Här kommer några bilder från första dagen.

       

Skapa flashcards