Seglinge PRE

Alla inlägg den 20 april 2010

Av Marianne - 20 april 2010 23:15

Min vackra, snälla Belleza har nu knappt 3 v kvar till fölning. Hon suckar och tycker att det är jobbigt nu.


Golosa  och Iliada  i hagen.  Iliada har 1,5 månad kvar.


Stilstudie av betande föl.

        

Av Marianne - 20 april 2010 22:27

I dag tog Sevillano och jag en skön skogstur. Han var pigg och lite småbusig. Ville gärna öka farten, och när han inte fick det blev det kast med huvudet och några mindre bocksprång, men mest travade han på och tyckte att det var mysigt.


Nu rider Natalie, som jobbar här och hjälper mig med hästarna, Harapienta. I dag slopade hon ridkapsonen och red bara med tränsbett. Det var inga problem. Harapienta har också fått skor fram för att kunna röra sig lite mer obehindrat.


Jag kommer att fortsätta med Malpica. Sedan behöver dom övriga ungstona en hel del träning. Carrera skall visningstränas. I år skall jag banne mig få till lite bättre rörelser. Jag har varit dålig på det hittills. Ettårsstona skall grundtränas i att följa med ensamma till ridhuset och få lite träning i hur man uppför sig när man leds, longeras mm. Vi har inte hunnit med så mycket sådant och på grund av platsbrist  så har dom inte skiljts från sina mammor, vilket försvårar hanteringen. Mammorna blir ju så oroliga när man går iväg med deras barn.

Ovido - Quiz & Flashcards