Seglinge PRE

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Fotografera hästar i snö

Av Marianne - 13 februari 2010 17:02

kräver god kondition, av den som skall försöka få dom att röra på sig i snön .

I dag var Natalie Lindholm här och tog bilder till sin kommande PRE-bok. Önskemål: vit hingst i snö. Sevillano ville hellre stå och prata med två brunstiga ston i hagen bredvid. Han tyckte i varje fall att det var onödigt att pulsa i djupsnön utanför hans upptrampade stig längs staketet. Jag fick nästan springa lika mycket som han. Nu får vi bara hoppas att det blev någon lyckad bild.

Stona var svårare att fotografera. Dels var vädret mulet och grått, så bruna och framför allt svarta hästar blir nästan bara skuggor, och så ville dom hellre komma fram och kela än att lämna flocken och springa. Vi kom överens om att göra om det längre fram i vår när vädret är bättre, och hästarna ser roligare ut också.

Jag gjorde ett testfoto på förmiddagen av Malpica och färgerna blir inte roliga i det här ljuset. Malpica ser också skeptisk ut. Kom och klia mig i stället!

  

 
 
Annie & Bandido

Annie & Bandido

14 februari 2010 11:24

hej jag såg bilderna på Sevillano, oj så fina de blev så motions passet betalade sig.

Jag vart riktigt avundsjuk, min lilla köttbulle springer inte en meter om man står framför honom. så jag kommer nog aldrig få sådär läckra bilder. man får mest söta nospuss bilder på bandido.

Annie o Bandido

http://bandidos.blogg.se

 
Ingen bild

Marianne

14 februari 2010 11:32

Köttbulle var det här också. Lite överviktig ser jag på bilderna. Men det skall vi träna bort. Annars brukar han gilla att visa upp sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 19 april 2015 12:59

Ja nu närmar sig fölningarna. Det känns som lugnet före stormen. Vi väntar sju föl på gården i år. Fyra av dem är mina. Här kommer dagsfärska bilder på de dräktiga damerna. Först ut är Iliada som nog fölar om ca en vecka. Jag har varit lite nervös ...

Av Marianne - 15 februari 2015 19:15

Nu är det länge sedan jag bloggade. Det blir oftast bara några bilder på fb.  En liten uppdatering i alla fall.   Stallet är mer än fullt av hästar, av olika sorter. Sju ston kommer (förhoppningsvis) att föla här i år. Fyra av dem är mina, och pa...

Av Marianne - 21 april 2014 18:04

Ja till slut fölade Invicta, 8 dagar över tiden. Hon gick och läckte mjölk och stönade hela dagen i hagen, och de andra stona tassade omkring henne. Det märktes att de visste vad som var på gång. Normalt är hon låg i rang och blir hunsad med, även om...

Av Marianne - 30 mars 2014 19:20

Äntligen är våren här på allvar och hästarna njuter av solen.  Här står stona på rad och solar, efter att först ha rullat sig njutningsfullt i jord och lera. Det kliar skönt under vårfällningen. Det är hela tiden någon som brunstar och står och hänge...

Av Marianne - 5 mars 2014 11:01

Nu börjar våren komma på allvar. det märks bla på att aktiviteten i stallar och ridhus har ökat väsentligt. Det har kommit två nya inackorderade hingstföl/åringar som går med Navarro och Pedro. Oj vad roligt de har. Det har också kommit två dräktiga ...

Ovido - Quiz & Flashcards